torsdag 9 juli 2009

Rengniga dagar

Jag älskar sommaren men när lågtrycket verkar ha parkerat över Svedala är det inte lika roligt. Vad göra?? Jag jag har försökt roa mig med att b l a:
Baka kanelbullar. Mums! Brukar inte baka så ofta eftersom det lätt slutar med att jag äter upp allt själv, ha ha. Men jag hade riktigt tråkigt och snart fyller älsklingen år, välkommen på fika allihopa ;)
Idag åkte vi på en liten utflykt i hällregnet. Vi tog färjan ut till Hemsön och kollade in Hemsö fästning, åt en god lunch och besökte Hemsö gården. Det är en liten gårdsbutik som har höns, får, säljer egenodlade grönsaker och annat smarrigt. Vi köpte rabarbersaft, bröd och lingonsylt med whiskeysmak (!) mkt god faktiskt. En rökt sik köpte vi i fästningens restaurang också så det blir lyxfrukost imorgon :)
Hemmet behövde en rejäl omgång efter många dagar av underbart sommaruteliv. Så nu har jag haft gott om tid att röja och dona lite.

Hoppas det fina vädret kommer tillbaks snart... men det känns väldigt avlägset att vi hade nästan tropisk värme för bara några dagar sen.
Hellst vill man bara fly utomlands men vill inte lämna lilla Bulten ensam och kattvakterna (mamma och pappa ;)) är ute med båten.
Håll tummarna för finväder nu!!





1 kommentar:

  1. Förstår varför du inte bakar oftare för dom där bullarna såg livsfarligt goda ut :)
    Hppas du har det bra i regnet och att vi ses snart. Kramar!

    SvaraRadera