måndag 24 augusti 2009

Sensommar...

Första gången jag gjorde egen hallonkräm, av hallon som jag plockat precis utanför vår gård. Hos min mormor fick man ALLTID efterrätt, ofta kräm. När jag var hälsade på sist så lovade hon mig klappgröt (mums) nästa gång och här bör tilläggas att hon är 94 år. Hon är otrolig min mormor och värdens bästa, är så glad att jag fått växa upp med henne på samma gård.
Krämen blev nästan lika god som mormors och serverades i en en typisk "mormorsskål" tycker jag. Den låg tillsammans med en massa annan porslin i en fyndlåda jag ropade in på auktion för 20 kr i sommar.
Vill passa på att visa våra sommargrannar också....


Så söta! Mysigt att ha dem bräkandes och tuggandes här utanför.

Pappa och jag har vår vana trogen varit i svampskogen också...

Blev flera burkar att lägga i frysen att njuta av senare och även varma mackor med kantarellstuvning till frukost nästa dag. Naaaajs!



Ha en sjyst vecka och var rädda om varandra!
Anna



2 kommentarer:

  1. å så gott med kräm ,vad sugen jag blev nu, må så gott
    kram

    SvaraRadera
  2. Hej och tack för gratulationen! Oh ett stort grattis till dig med :)

    Kul att ha hittat hit, vilken fin sida!

    Ska kika runt lite, hoppas du får en bra födelsedag!

    Kram Linda

    SvaraRadera