onsdag 22 april 2009

Nu blommar det...i tvättfaten






Planterade penseer förra veckan, var lite orolig eftersom det har varit ganska kallt men än så länge ser de pigga ut. Senare brukar de växa på sig och blomma i massor. Har i år köpt lila i två nyanser och vita, de lila står i morfars två gamla rostiga handfat från lagårn, tycker de är så härliga. På bron (Är dialekt va? Menar utanför ytterdörren :)) har jag satt vita (i en hög pilkruka) som jag alltid brukar ha där men har blandat i några ljuslila också. Härligt att slänga ett ögonkast när man går förbi för jag tycker penseerna är små glädjespridare där dom står.
Fick en oväntad ledig eftermiddag nu och då tycker jag man njuter extra mycket. Ska bara ta det lugnt och försöka kurera min hals som svider så in i bängen.
Ha det fint!




2 kommentarer:

  1. så underbara bilder du visar här, våren är härlig
    ha en fin dag
    kram jeanette

    SvaraRadera
  2. Ja visst är det härligt när man får plantera ut penseer! Jag gjorde oxå det nu i veckan och jag blir så glad varje gång jag tittar på dom.

    SvaraRadera