tisdag 14 april 2009

Tant varning








Tog en vända på Plantagen efter avslutat jobb med min kollega och tillika trädgårdsfanatiker Anneli, kul. Blev visst ganska mycket shopping för min del en hel hop med penseer (har redan planterat dem i krukor ute, håll tummarna så de inte fryser för det var minusgrader här i natt. Om de står sig ska ni få se hur fint det blev senare.) och två tulpanpelargonior (varje liten blomma ser ut som en liten tulpan) verkligen tantvarning med pelargonior men de är ju så fina och dessutom är tanten inne nu har jag hört ;) Zinkkrukorna beställde jag från Broarne och ljuset är från Åhlens, har knutit fast ett vitt lerhjärta som jag och min vän Liza julpysslade ett år.
Ha en skön kortvecka!
Anna


2 kommentarer:

  1. Ja du Anna
    har sagt att de kommer aldrig in pelagoner i vårat hus i alla fall!, tänker på mamma när jag ser sådana blommor men vem vet nu när tom du handlat om en annan halkar dit en dag med men du osar ju lite mer tantvarning på dig nu ;-)
    hehe

    kram Anna E

    SvaraRadera
  2. Ja Anna nu är det bara till och köpa ett gäng pelagonior, bulla upp med sju sorters småkakor och hugga tag i tantväskan. Tanten är ju högsta mode nu ;)

    Kram gullis!!

    SvaraRadera