måndag 6 april 2009

Påsk! Tjohoo!

Pyntar inte så mycket till påsk och åker dessutom till svärföräldrarna över helgen så ingen ide att köpa fina påskblommor direkt. Ska hur som helst bli trevligt att åka ditt och träffa Johans släkt, bara ta det lugnt, fiska (läs sitta och sola) på isen och grilla korv. Förhoppningsvis njuta av det fina vädret som har lyst med sin frånvaro i våra trakter.
Har iaf gjort ett litet påskarangemang med en zinkbricka som jag fick på posten idag från nätbutiken Broarne (zinkbrickan och några andra saker från Broarne blev min belöning till mig själv för att ha uppnått delmål 3 :)), ska lägga upp en länk i högerspalten så kan ni gå in och botanisera bland deras fina prylar. Den uppmärksamme kanske har märkt att det var där micron stod tidigare, fortfarande mycket nöjd med nya lösningen.





Dessa tuppar har jag hör och häpna sytt själv efter beskrivning från Panduro.


Gillar de här påskäggen som jag fyndade på Coop för några år sen, tycker Jenny Nyström målade så fint!
Kram/ Anna




3 kommentarer:

  1. Vad pysslig du är vännen! Kan du smitta av dig lite ;)
    Blev väldigt bra med flytten av micron föresten.
    Hoppas ni får en härlig påsk med massor av sol.
    Kram kram!!

    SvaraRadera
  2. Vilket gulligt pynt! Vi har oxå micron gömd inne i ett skåp, himla skönt! Har ju även gömt kyl, frys och teve :)
    Fy 17 vilket tråkväder vi har nu...jag kollar väderprognosen varje dag och hoppas på SOL!
    Kram :)

    SvaraRadera
  3. Hej Anna!

    Tack för din rara hälsning hos mig, och vad roligt att hitta till en ny fin blogg. En bra ide att göma micron bakom drapperiet, jag har min i ett skåp, de är ju inte direkt roliga.
    Påskfint har du oxå gjort, lite pyntat är ju mysigt tycker jag. Fast jag är ingen fanatiker, lite blommor och kvistar och några ägg såklart. Min stora son påpekade att han ville pynta lite till påsk! Tyckte inte mitt arrangemang dög *ler*.
    Vad jag blir glad att se att jag får vara med i din länklista! Tack för det och jag länkar gärna till din fina blogg också!

    Ha en riktigt mysig Påskhelg, och jag hoppas solen hittar upp till er oxå. Det är verkligen underbart!
    Kramar
    Karin

    SvaraRadera