söndag 26 april 2009

Loppis fynd

Vilken härlig helg!!
Fin-fint väder och trevligheter. Idag har jag och mamma faktiskt varit på gudstjänst, det är inte ofta jag går på gudstjänst! Det var ett speciellt tillfälle, missionshuset i mammas och pappas by är sålt och det var sista gudstjänsten innan privatpersonerna flyttar in. Har många fina minnen därifrån eftersom jag var med i scouterna där och vi gick alltid dit på julotta och det var så fint. Så det kändes faktiskt riktigt sorgligt att det var sista gången. Hoppas man får tillfälle att hälsa på paret som flyttar in där någon gång, de skulle nämligen försöka bevara och förstärka husets
ursprungliga 100-åriga charm. Kul, skulle vara spännande att se vad som händer med stora salen! Sen åkte jag och mamma iaf till vår favorit loppis och resultatet ser ni här nedan. 100 kr fick jag betala för hela kalaset :)
Sen blev det premiärtur i nya båten med svåger och svägerska.

Den här sås skålen (tror jag att det är) tänkte jag ha blommor i, krukväxter eller snittblommor.
Mycket nöjd med mina fynd!

2 kommentarer:

  1. ibland kan jag tycka det är något visst att gå på gudstjänst, jag har en dotter som är med i en kör på missionkyrkan så blir att man går dit ibland och fikar oxå.
    så fina saker du hittat där då ;)
    ha en fin kväll
    kramis

    SvaraRadera
  2. Vilka superfina skålar du köpt! Häftigt att några ska flytta in i Missionshuset!..Det brukar ju bli så speciellt och vackert när man inreder såna hus! Förstår att ni då gick på gudstjänst en sista gång fast ni inte brukar det i vanliga fall!
    Ja, visst är det kul med matstafett! Efter varje gång så längtar man till nästa år!..blir nyfiken på vem ni träffade från Sollefteå..
    Ha en fortsatt fin vecka! Kram :)

    SvaraRadera